Járási Hivatal

Járási Hivatal és Kormányablak Jászfényszarun

 

A járási rendszerről általában

2013. január 1-én 198, - a megyei kormányhivatalok szervezeti egységeiként felállított - Járási Hivatal kezdte meg működését hazánkban, melyek közül egyik, a közel 120 fős Jászberényi Járási Hivatal volt. A járási hivatalok legfontosabb feladata a megyei szintnél alacsonyabb szinten intézendő államigazgatási feladatok ellátása. A korábban jegyzői hatáskörben ellátott államigazgatási feladatok közül elsősorban az okmányirodai feladatok, a gyermekvédelmi és gyámügyek, valamint egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek intézése került át a járásokhoz.

A Jászberényi Járási Hivatal

  • Székhelye: Jászberény, Szabadság tér 16. (Kormányablak és Okmányirodai Osztály, Hatósági Osztály)
  • Ügyfélfogadási idő:

Hétfő: 08.00 – 18.00
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 08.00 – 16.00
Csütörtök: 13.00 – 16.00
Péntek: 08.00 – 12.00

Az 57/505-707-es telefonszámon előzetes időpontfoglalásra is van lehetőség, illetve felvilágosítás kérhető az egyes ügytípusokról!

  • Intézhető ügyek (leggyakoribb ügytípusok, a teljesség igénye nélkül):

Okmányirodai feladatok: személyi adat – és lakcímnyilvántartás, személyi igazolvány ügyintézés, egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek, útlevél-igazgatás, közlekedésigazgatással kapcsolatos ügyintézés, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyek, diákigazolvány készítéssel kapcsolatos feladatok, mozgássérültek parkolási igazolványával kapcsolatos ügyek, ügyfélkapu regisztráció
 

Szociális igazgatási feladatok: időskorúak járadéka és ápolási díj megállapítása, felülvizsgálata, folyósítása, alanyi és normatív alapon járó közgyógyellátásra való jogosultság megállapítása, egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság megállapítása, erről hatósági bizonyítvány kiállítása, hadigondozotti ügyekben az első fokú hatósági jogkör gyakorlás, aktív korúak ellátása iránti kérelmek

Oktatással kapcsolatos feladatok: a tanköteles tanuló igazolatlan mulasztása esetén a törvény vagy kormányrendelet által meghatározott feladat- és hatáskörök ellátása, a tanköteles tanuló tanulmányai külföldön történő folytatásának bejelentése fogadása, az írásbeli érettségi vizsgák feladatlapjainak a vizsgaszervező iskolák közötti elosztásában történő közreműködés, az érettségi vizsga központi írásbeli feladatlapjainak átadása a vizsgabizottságot működtető közoktatási intézmény megbízottjának

  • A Jászberényi Járási Hivatal  osztályai (illetékességi területük – a gyámügyi osztály kivételével - az egész Jászságra kiterjed):

Gyámügyi Osztály (Jászberény, Szabadság tér 16.)

Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály (Jászberény, Ady E. u. 34.)

Földhivatali Osztály (Jászberény, Ady E. u. 34.)

Foglalkoztatási Osztály (Jászberény, Jásztelki u. 16.)

Népegészségügyi Osztály (Jászberény, Lehel Vezér tér 9. II.em.)

  • Járási Hivatal illetékességi területéhez tartozó települések:

Jászágó, Jászárokszállás, Jászberény, Jászboldogháza, Jászfelsőszentgyörgy, Jászfényszaru, Jászjákóhalma, Jásztelek, és Pusztamonostor, ahol mindösszesen mintegy 53 ezer lakos él.  Jászárokszálláson és Jászfényszarun kormányablak működik A Foglalkoztatási Osztály, a Földhivatali Osztály, a Népegészségügyi Osztály és az Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály különös illetékességgel a Jászapáti Járási Hivatal illetékességi területén is ellátja feladatait.

  • Ügysegédi rendszer (eseti ügysegédek az ügyek helyben történő intézése céljából):

Jászfelsőszentgyörgy – hétfő és csütörtök 08.00 – 16.00,
Jásztelek – hétfő, kedd és csütörtök 08.00 – 16.00
Jászboldogháza – szerda 08.00 – 16.00 és péntek 8.00-12.00
Jászjákóhalma –hétfő és csütörtök 08.00 – 16.00
Pusztamonostor –kedd 08.00 – 12.00, szerda: 8.00-16.00
Jászágó – kedd 12.00 – 16.00 

  • Az egyéb, a kormányhivatalhoz tartozó szervezeti egységeknek a Jászberény, Szabadság tér. 16. szám alá kihelyezett ügyfélszolgálatai és ügyfélfogadási idejük:

-          Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály Nyugdíj-megállapítási és Adategyeztetési Osztály (volt Nyugdíjbiztosító) – minden hónap második csütörtöke 11.00 – 13.00

-          Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály Igazságügyi Szolgálat (Pártfogó Felügyelők) – minden héten hétfő, kedd 08.00 – 16.30

-          Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály Igazságügyi Szolgálat – negyedévente csütörtökönként 09.00 – 12.00

-          Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály Egészségbiztosítási Osztály (volt OEP) – minden héten szerda 09.00 – 12.00

Kormányablak Jászfényszaru

A 2014-es évben megkezdődött az új típusú integrált ügyfélszolgálati pontok, a Kormányablakok megnyitása.

A Kormányablakok elsődleges célja, hogy a lehető legtöbb államigazgatási ügy elintézhető legyen egy helyen. Az ügyek jelentős részét azonnal el tudják intézni, számos ügytípusban továbbítják az ügyintézők a beadott kérelmeket, a fennmaradó esetekben pedig tájékoztatást nyújtanak a hozzájuk forduló ügyfeleknek. Az ügyfelek egy korszerű, akadálymentesített, rendkívül szép környezetben található integrált ügyfélszolgálati ponton intézhetik ügyeiket.

Jászfényszarun 2014. február 10-én nyitottuk meg ezt az új típusú Kormányablakot, a megyében elsőként. A megnyitó ünnepségen részt vett többek között Dr. Bíró Marcell a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára, Dr. Kállai Mária kormánymegbízott asszony, Dr. Szabó Tamás Jászberény Város polgármestere és Győriné Dr. Czeglédi Márta Jászfényszaru Város polgármestere.

  • Helyszín: Jászfényszaru, Szabadság tér 1. sz.
  • Ügyfélfogadási idő:

         Hétfő 7:00 - 17:00
         Kedd 8:00 - 16:30
         Szerda 8:00 - 16:30
         Csütörtök 8:00 - 18:00
         Péntek 8:00 - 15:00

Előzetes telefonos időpontfoglalás már nem szükséges!

16 óra után a Posta nyitva tartása miatt már csak bankkártyával történő fizetésre van lehetőség!

  • Intézhető ügytípusok:

Az ügyek igen széles köre intézhető, melyek közül a teljesség igénye nélkül a leggyakrabban felmerülő ügytípusok az alábbiak:

  • az okmányirodai feladatkörök teljes köre,
  • papír alapú hiteles tulajdoni lap-másolat szolgáltatás iránti kérelem,
  • az ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisból kiadott hiteles térképmásolat iránti kérelem,
  • építési engedélyezéssel kapcsolatos ügytípusok,
  • anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelem,
  • nyugdíjfolyósításhoz kapcsolódó bejelentés,
  • anyasági támogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem,
  • Társadalombiztosítási Azonosító Jelet igazoló hatósági igazolvány (TAJ - kártya) iránti kérelem, 
  • fogyatékossági támogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem,
  • aktív korúak ellátása iránti kérelem,
  • állampolgársági ügyek,
  • időskorúak járadéka megállapítása iránti kérelem,
  • alanyi ápolási díj megállapítása iránti kérelem,
  • alanyi és normatív közgyógyellátás megállapítása iránti kérelem,
  • rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapítása iránti kérelem,
  • terhességi-gyermekágyi segély iránti kérelem,
  • gyermekgondozási díj iránti kérelem,
  • születés bejelentése és anyakönyvezése,
  • haláleset bejelentése és anyakönyvezése,
  • egyedi hatósági ügyek intézéséhez internetes kapcsolati lehetőség és informatikai segítség nyújtása,
  • cégbejegyzési és változásbejegyzési eljárásról tájékoztatás,
  • ügyfélkapu-regisztráció birtokában az ingatlan-nyilvántartásból nem hiteles és elektronikusan hitelesített tulajdoni lap másolat lekérdezésének biztosítása,
  • családtámogatási ellátásokkal kapcsolatos kérelmek,
  • útdíj-kompenzációval kapcsolatos kérelem,
  • Európai Egészségbiztosítási Kártya iránti kérelem.

Természetesen bármilyen egyéb kérdésük esetén, kérem forduljanak bizalommal hozzám vagy ügyintézőinkhez az alábbi elérhetőségeken!

  • Elérhetőségek:

telefon: 57/795-223, 795-224, 422-264

fax: 57/422-264

e-mail: okmanyiroda.jaszbereny@jaras.jnszmkh.hu

Dr. Dobos Róbert
    Hivatalvezető